Pomysł na biznes: bezobsługowa (bezdotykowa) myjnia samochodowa

W tym artykule powiemy sobie o inwestycji, jaką jest myjnia bezdotykowa. Dowiesz się, czym ona w ogóle jest, jakie są jej wady, oraz zalety, jak również zrobimy sobie mały kosztorys takiej inwestycji.

Zanim jednak przejdziemy do tematu stricte inwestycyjnego, zastanówmy się, czym w ogóle jest taka myjnia i jak na niej można zarabiać. Jak sama nazwa wskazuje jest to rodzaj myjni gdzie nie mamy bezpośredniego kontaktu z pojazdem. Oznacza to, że zamiast wiaderka z wodą i gąbki do dyspozycji dostaniemy zraszacz, który będzie wyrzucał z siebie wodę pod ciśnieniem.

Czym różni się taka myjnia od typowego automatu? Na pewno korzystanie z niej jest droższe, ale za to samochód jest dokładniej umyty. Automat przeleci według schematu po samochodzie, my jednak skupimy się bardziej na miejscu gdzie bród jest mocno nalepiony, a mniej tam gdzie szybko zdoła on odpaść.

Przejdźmy, więc do inwestycji. Na początek zalety. Konkurencja jest stosunkowo mała, szacuje się, bowiem że istnieje zaledwie kilkaset myjni w całym kraju, jednak większe miasta mają ich zaledwie kilka. Inną zaletą jest względnie szybki koszt zwrotu z inwestycji, oraz spore zyski, które co prawda są uzależnione od lokalizacji, ale gdy jest ona dobra to potrafią być naprawdę wysokie.

Teraz przejdźmy do wad. Jak już wspominałem w zależności od lokalizacji, różne mogą być zyski, dlatego warto dobrze to zaplanować. Inną wadą może być jednorazowy koszt, jaki musimy ponieść budując taką myjnię.

Koszta, jakie będzie wymagała od nas taka inwestycja na sam start są całkiem spore, ale możemy szukać oszczędności. Bowiem aby wybudować taką najbardziej podstawową wersję myjni bezdotykowej musimy wydać, co najmniej 100 tysięcy. Jednak nie oszukujmy się, że za takie pieniądze to nie będzie zbyt dobry sprzęt. Przejdźmy, więc do poważniejszych inwestycji, w znacznie lepszy sprzęt, więcej stanowisk i o wiele lepsze funkcje.

Aby zbudować taką myjnię z prawdziwego zdarzenia przyjdzie zapłacić nam od 300 tysięcy do nawet 500 tysięcy złotych – za samą konstrukcję z wyposażeniem. Do tego dochodzi jednak jeszcze teren, na którym owa myjnia stanie. W zależności od lokalizacji ceny bywają różne jednak średnio można określić je na dodatkowe 100-200 tysięcy złotych.

Czy to się opłaca? Jeśli będziemy mieć klientów to tak, bowiem zakładając, że każdy wyda 5 złotych, a będzie ich dziennie 100, zarabiamy 500 złotych, co w miesiącu daje nam 15 tysięcy, a myjnia za pół miliona zwróci się po ok. 2, 5 roku.